søndag 9. juni 2013

California Life

Hei!

Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Dagene er veldig hektiske! Jeg og jentene nyter det fine været, det er minst 25 grader hver dag, og det nytes!

Mye har skjedd siden sist.. Jeg har fått mine flybilletter hjem, så om 3,5 uke er jeg hjemme i kalde, gode Norge. jeg begynner å se frem til å reise hjem nå, men er også veldig trist å reise fra jentene og livet her. I dag hadde jeg mitt siste Au Pair møte, merkelig og trist følelse. Fikk snakket litt med min LCC (Local Childcare Coordinator) og fikk snakket litt med ho om de ting som ikke har fungert så godt det siste året, som ho gjerne må ha et bedre øye på med den neste Au Pairen.

I går ble Det Blå Lyn hentet, det er altså bilen som min far har kjøpt her borte. Den var fullpakket med masse av mine ting, så nå håper jeg den venter på meg når jeg da kommer hjem. Merkelig følelse å se god bilen min bli hentet, men gleder meg til å se den når jeg kommer hjem igjen.

Ellers så kan jeg meddele at jeg for første gang i mitt liv har fått pollen allergi, tydeligvis en annen type pollen eller noe her som plager meg.. Så jeg føler meg veldig sexy med hovne øyne, tung overfladisk pust og tett nese..

Til lørdag reiser jeg sammen med min gode venninne Kim fra Tyskland på 4 dagers busstur, hvor vi skal til Yesemite National Park, Grand Canyon, Hoover Dam og Las Vegas. Blir kjempe gøy!

I dag har jeg satt og søkt jobber, tror jeg har sendt 6 jobbsøknader eller noe sånn.. Så nå håper jeg på at jeg får napp.. Satser på å kunne få en stilling på ca. 50%, da jeg sannsynligvis også vil være støttekontakt for et barn og så vurderer jeg om jeg skal ta påbygg på nettstudier, siden jeg sannsynligvis kun må ta 4 av fagene (norsk, matte, historie og naturfag) siden jeg har fagbrev som barne- og ungdomsarbeider.

Ellers så kikker jeg etter leilighet til meg og min gode venninne Benedicte. Så hvis noen vet om en leilighet i Grimstad/Fevik området med 2 soverom, gi et lite pip!

Nå har jeg et totalt bomba rom som jeg må rydde på, kanskje jeg får sett gulvet igjen..

Vi snakkes når vi snakkes!
Kanskje det kommer et lite innlegg etter jeg har vært på tur..

Vi blogges!

Peace Out!

Jannike ;-)


1 kommentar: