lørdag 4. juni 2011

Tur til byen!

Ble ikke så alt for mye søvn på meg natt til i dag, hadde mega hosteanfall i går og så hadde jeg en 3 åring i senga som helst ville ville ligge på tvers i senga. Min 160 cm seng var plutselig ikke så stor lenger. Våkna på et tidspunkt av at det var en frøken som lå med beina oppetter rompa mi.

Frøkna våkna selvfølgelig kl halv 8 og da var ho klar for ny dag. Prøvde å bestikke ho med Playhouse Disney, men den gang ei.

Når vi sto opp var allerede kusina og broren hos våkne så da ble det frokost på gjengen før jeg satt igang med å lage rundstykker sammen med jentene. Mens vi venta på at rundstykkene skulle heve tok vi en tur opp til Trampe og han fikk hoppe rundt i luftegården en stund frem til vi skulle spise rundstykker. Etter vi hadde spist rundstykker dro jeg og eldste snuppa til byen en tur, på veien fikk vi også sendt noen pakker med drops til mine bestemødre i Danmark, den ene bestemora mi er syk og jeg fant ut av at jeg sender ned litt for å muntre opp litt.

I byen var vi først en tur på Henris (kafeen til Aust Agder Røde Kors på Røde Kors Huset i Arendal), da fikk jeg ordna litt Røde Kors arbeid, mens snuppa fikk seg en is. Snuppa ble etterhvert lei av å være der så da dro vi bort på dyrebutikken som det egentlig var vi skulle. Der fikk jeg kjøpt noen frøstenger, en ny gnagestein med smak for han vil ikke ha de uten smak, så håper han vil ha denne og så fikk jeg kjøpt en ball til å ha høy og frukt i som han må jobbe litt for å få maten ut av. Vi fikk også en ny fisk til akvariet med oss hjem. Det ble også en liten tur innom KappAhl.

Snuppa var så sliten på vei hjem at ho sovna på bussen. Når vi kom hjem var det opp å slippe Trampe ut i luftegården så han kunne prøve den nye ballen sin. Det var stas, både for snuppa og for Trampe. Når vi var lei av varmen foreslo jeg at vi skulle hente badebassenget på loften og pumpe opp, fy faen å tung å pumpe den opp! Fylte den kun med vann fra vannslangen da, men det stoppa ikke snuppa fra å vasse rundt i bassenget og når ho vassa rundt der kom jo lillebroren på 1 år etter og ville bade han og, han fikk i alle fall kjølt seg ned litt da.

Ungene ble hentet når broren min var ferdig på jobb og etter det har jeg egentlig bare slappet av, lagde meg Mac and Cheese til middag og så hadde jeg en Betty Crocker muffins miks i skapet som jeg fort fikk klaska sammen. Yummo!!!

Nå ligger jeg i senga og ser på filmen Prinsessen og Frosken. Regner med at jeg snart legger meg, begrenset hvor lenge man kan holde ut på 3-4 timers søvn.

Peace out!

Jannike

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar