tirsdag 12. juni 2012

Danmarkstur, rot og 3 uker til avreise!!

Hei!

Nå nærmer det seg veldig avreise!! Bare 3 uker igjen.. På torsdag venter visum intervju for å få visum, satser på at det går greit :-) Ellers venter jeg fortsatt på flybilletten min - men i følge kontakten min på kontoret i Stockholm så kommer den 2-3 uker før, så i løpet av denne uka..

Forrige uke skjedde det ikke så veldig mye, fikk tak i de siste papirene og fikk sendt de til Stockholm..

Fredag hadde jeg tidlig vakt på jobb før jeg og Benedicte satt oss i bilen til Kristiansand og ferja til Danmark. Ferjeturen gikk fint, jeg og Benedicte brukte mye av tiden på å se på Chuck.. Når vi kom i land i Hirtshals var det en kjapp tur opp å fylle bensin før vi satte snuta mot Bilka i Aalborg. Der fikk vi svidd av litt penger før vi kjørte videre mot Hytta utafor Viborg. Når vi kom frem var mine foreldre allerede kommet sammen med de to eldste niesene mine, Line på 4,5 år og Mie på 3 år.

Lørdag startet med litt tantekos på sofaen før vi kjørte til Bestemor og Bestefar på pappas side for å spise danske rundstykker og wienerbrød til frokost. Der tror jeg Benedicte fikk et lite sjokk, da det i god dansk tradisjon ble satt brus på bordet til frokost.. Etter frokost kjørte jeg og Benedicte inn til byen og fikk brukt litt penger. Etter en tur i byen dro vi tilbake til hytta for å slappe av litt før vi reiste på Familietreff med pappas familie, kjempe koselig med unntak at stemmen min sviktet allerede på fredagen pga en forkjølelse, hørtes ut som jeg hadde tidenes dagen derpå/whisky stemme.. Utpå kvelden tok jeg og Benedicte med oss jentene tilbake til Hytta og fikk lagt de før vi koste oss med et glass vin..

Søndag reiste vi til Bestemor og Bestefar og spiste frokost sammen med de og min tante og onkel. Etter frokost sa jeg farvel og vi ses til mine besteforeldre før vi kjørte tilbake til Hytta for å pakke bilen og vaske. Når vi var ferdig der satt vi oss i bilen og kjørte til mine andre Besteforeldre for kaffe og kake med de og mine Onkler og min fetter og kusine. Etter et par timer der måtte jeg igjen si farvel og vi ses.. Må innrømme at det var tungt å si ha det til familien i Danmark - spesielt til mine besteforeldre.. Heldigvis støtter familien i Danmark valget mitt og er veldig spent på mine vegne. Etter vi kjørte derfra satte vi igjen kursen mot Hirtshals. Underveis møtte vi noen heftige regnbyger, den ene var så ille at jeg ikke kunne se mer enn max 5 meter foran bilen. Når vi kom til Hirtshals ventet solen på oss og siden vi var temmelig tidlig ute til ferja så tok vi en liten tur opp i byen og handlet litt før vi tok middag på ferjekroa.. Deretter kjørte vi bort for å sjekke inn og siden vi var tidlig ute satte vi oss til i bilen og så på Chuck - kan si at folk så rart på oss der vi satt:-P Ferjeturen gikk til å sitte å se på Chuck og en tur i Taxfree'en. Kom oss forholdsvis greit ut av ferja - hvis man ser bort fra kaoset med at de kjører 4 køer ut samtidig for de må bli til en for å komme gjennom tollen. Kjøreturen derfra gikk greit og var hjemme i halv 2 tiden i natt..

Når jeg kom inn på rommet mitt etter å ha tømt bilen har den ene hylla datt ned fra veggen og kassene med ting som stod på den var ødelagt og tinga lå utover halve rommet mitt.. Fikk dog endelig kommet litt igang med å pakke ned rotet mitt..

Et lite bilderas;

Slik ser veggen ut der hylla hang..
Alt som ble kjøpt i helga, alt som var på hylla som datt ned og annet rot..

Slik ser rommet mitt ut akkurat nå, midt oppi rydding/pakking..


Chill på ferjekaia i Hirtshals..

Et lite hint av sol i Hirtshals etter en helg med regn!

Danmark<3

Limfjorden ved Virksund

Danmark i fart

En vakker kveld i Danmark

On the road!

Benedicte dypt konsentrert om et spill på ferja.
Når venter senga før det er opp på jobb i morra!

Peace Out!

Jannike <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar