lørdag 19. mai 2012

Solbriller og pakkeliste..

Hei hå!
Da var det bare utrolige 1,5 måned igjen til avreise, SPENNENDE!!
De siste dagene har gått til å komme meg litt igjen etter fagprøven..
Dagen i går ble brukt i min danske folkedrakt som jeg har arvet etter min bestemor, siden hun ikke kan bruke den lenger.. Jeg fikk sett barnetoget og borgertoget, spist lunsj med familien, spist is og så grillet jeg med herlige venner på kvelden.. KOS!<3
Har faktisk grillet i dag også, tok med meg grillen, Bennie og Nikki ut på Haslatangen (utrolig vakkert sted i havgapet nesten like utenfor Fevik), der satt vi i 2 timer og snakket, spiste og koste oss!

Tilbake til overskriften;
Som mange vet har jeg en fair share med solbriller og har så smått begynt å tenke på hvilke jeg ønsker å ha med til USA. Så tok bilde av de;
Finnes egentlig nesten en historie bak alle parene med solbriller..
Men det store spørsmålet er hvilke par jeg tar med meg.. Tips??
Jeg har også begynt å tenke litt på hva jeg skal pakke med jeg.. Dette er koffertene som skal være med:
Håndbagasje kofferten - blir nok lagt merke til :-)
Kjøpte den på Coop Obs forrige fredag, på tilbud til 499,-
Andre kofferten min - En av de største koffertene jeg
kunne på kjøpt :-P Kjøpt på Veskehuset i Arendal for ca. 2100 ,-
Dette er noen av tinga som skal være med;
Lonely Planet travel guide til USA, en reisehåndbok til
New York og liten og lett bagasjevekt.
Norsk og Dansk flagg er viktig for å kunne markere
både Norske og Danske høytider og tradisjoner.
Mappe til papirer, Terje Vigen på engelsk og oppskriftsbok.
Mappen til papirer er fra Landsmøtet til Røde Kors.
Har mange Norske og Danske oppskrifter i oppskriftsboka,
Håper selvsagt på å kunne få med noen amerikanske hjem :-)
Denne tenkte jeg at jeg skulle gi i gave til mine vertsforeldre,
da Terje Vigen er noe som viser mitt hjemsted på mange
måter og siden jeg har jobbet på Ibsen-museet i Grimstad
representerer den også meg.
Min awesome Asus Mini Mac (ja, jeg kaller faktisk pcen min for det),
ekstern cd-rom/dvd-brenner og IPhone laderen skal oppi den
mega kule pc veska mi som ser ut som en 
konvolutt.
Ellers så har jeg en perm med masse formingsideer, leker og sanger i som skal med (den er for tiden på utlån til Malin<3). Jeg må også pakke klær og sko til ca. en uke, da jeg skal på 4 dagers kurs i New York før jeg reiser til familien og shopping er sikkert ikke det jeg prioriterer de første dagene.. Må også ordne adapter eller hva det nå enn heter - slik at pc laderen osv. kan brukes.. Jeg må også kjøpe en gave til de søte vertsbarna, tvillingjenter på 1,5 år og enda en liten ting til vertsforeldrene - tips mottas med takk! Gjerne noe norsk eller noe som representerer Norge på et vis..

Er det forresten noen der ute som vet noe som er lurt å ta med seg, eller evt. ikke ta med seg??

Men nå venter senga!!

Peace Out

Daffings Jannike ;-)

7 kommentarer:

  1. Norsk melkesjokolade er en slager i gavesammenheng til amerikanere. Når det kommer til solbriller, ville jeg tatt med de mest nøytrale parene, så de kan passe til alle typer klær. Du får nok kjøpt deg noen nye der borte uansett. ;)

    SvarSlett
  2. Takk for gode tips Tonje! Regner med at det blir noen par solbriller når jeg kommer til USA:-)

    SvarSlett
  3. Begynner å komme seg nå med småpakkingen din :) Skulle bare hatt plass til to små rariteter til oppi bagasjen meg og benedikte:P

    SvarSlett
  4. Hadde ikke gjort noe det nei, men døra er åpen for besøk da! :D

    SvarSlett
  5. Synes nr 3 på rekken til venstre er de kuleste :)

    SvarSlett
  6. Takk for tips Therese! :D

    SvarSlett
  7. Hei. Hva heter kofferten du kjøpte på Coop Obs? :)

    SvarSlett