mandag 28. mai 2012

Tanker..

I det siste har tiden gått mye til å tenke..

Grubler mye på hvordan livet blir over Atlanteren. Jeg skal faktisk oppfylle drømmen min om å bo og å oppleve USA i et helt år.. Det blir et kjempe spennende år med mange nye og spennende opplevelser.. Men igjen kommer jeg til å reise fra venner og familie her.. Jeg kommer til å savne familien min, spesielt de små apekattene mine<3 Jeg kommer til å savne Malin som gjerne sier det jeg tenker før jeg sier det høyt, kommer til å savne å ha Benedicte rett nedi gata og våre impulsive gåturer i lysløypa, grilling og våre "kveldsbad" oppe på Tjenna og jeg kommer til å savne Nikki (Nicolay) sine teite komentarer og vår teite messed up humor.. Jeg kommer til å savne Røde Kors - folka og å jobbe med Røde Kors ting.. Jeg kommer virkelig til å savne På Flukt og den herlige gjengen i På Flukt - dere er AWESOME!!!

Tankene har også gått litt mot hva jeg vil når jeg kommer tilbake fra USA. Jeg vet jeg har lyst til å ta påbygg for å studere videre seinere, men hva skal jeg i så fall studere.. Tror jeg har havnet på en Bachelor i enten Kunst og Kulturformidling eller noe liknende for å jobbe i museumsbransjen, Bachelor i Engelsk av den grunn av at jeg alltid har vært facinert av den engelske språket og engelsk og amerikansk historie eller å studere organisasjon og ledelse for å jobbe i Røde Kors (eller annen frivillig organisasjon). Mitt store problem der er i første omgang å finne ut om jeg vil gå rett på påbygg eller om jeg vil jobbe et år eller 2 i barnehage først for å jobbe opp litt kapital, jeg tenker da å flytte østover å prøve å finne jobb og bosted der.. Heldigvis har jeg i alle fall et halvt år før jeg må ta noen avgjørelse der..

Jeg tenker også litt på singel livet, jeg har nå vært singel i snart 3 år.. På mange måter så tror jeg at jeg ubevisst har valgt bort kjærligheten for å kunne reise og oppleve. Kan jo ikke la vær å undre litt over hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde gjort dette.. På mange måter savner jeg ikke å ha en kjærlighetsliv, men igjen så hadde det vært koselig å hatt noen å snakke med og som "bryr" seg. Har mange gode venner, men det er igjen ikke det samme.. Blir vel minst et år til som singel mens jeg er i USA, men får ta det som det kommer underveis ;-)

Gruble, gruble, gruble..

Jeg får se hvor veien tar meg videre, men akkurat nå tar jeg livet som det kommer og lever i nuet!

Nå venter vel snart senga før det er opp på jobb igjen i morra etter en langhelg med masse kos!

Peace Out!

Jannike ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar